Newsy listopad 2015

Newsy październik 2015
30 października 2015
Newsy grudzień 2015
9 sierpnia 2017

Newsy listopad 2015

28.10.2015

Ukazują się dwa czasopisma z moimi tekstami:

  • PSX Extreme 219 z kolejną odsłoną cyklu Unplugged (odcinek poświęcony jest grom miejskim i terenowym);
  • Rebel Times 97 z trzecim felietonem poświęconym grom planszowym i szeroko pojętej nauce.

Ponadto na portalu komorkomania.pl pojawia się wideofelieton poświęcony temu, jak uchodźcy wykorzystują smartfony.




27.10.2015

Smutny los wielofunkcyjnej Frani, czyli mój powrót do technologii czasów PRLu, przygotowany na potrzeby portalu gadzetomania.plW latach 80. była cudem PRL-owskiej techniki. Wówczas korzystało z niej prawie 70% gospodarstw domowych. Powróciła w XXI wieku i w 2008 sprzedawała się na poziomie 50 tysięcy rocznie. Kolejni producenci, wpierw Myszkowska Fabryka Naczyń Emaliowanych „Światowit”, a potem Emalia Olkusz mieli mocarstwowe zamiary. Można rzec, że nieszczęsna Frania doprowadziła ich do bankructwa. Ale wciąż w polskiej sieci sprzedaży dostępne są pralki tego typu…

25.10.2015

TeleTOON+ Play – zrealizowałem (wraz z ekipą) zdjęcia do kolejnych odcinków piątego już sezonu programu dla starszych dzieci, poświęconego grom, technologiom i nauce.

21.10.2015

135 pytań, które warto sobie zadać, zanim autonomiczne auta wyjadą na ulice – materiał dla Gadzetomania.plZastanawiacie się, jak zmieni się nasz świat, gdy na drogach pojawią się autonomiczne samochody? My też. Dlatego postawiliśmy sobie kilka… no, nieco więcej niż kilka pytań dotyczących tzw. samojezdnych aut.

20.10.2015

Nadciągają mobilni e-sportowcy: materiał wideo dla Komorkomania.plEsport jest potężny i z każdą chwilą zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej telewizyjnych stacji emituje rozgrywki. Rosyjscy magnaci inwestują weń grube miliony. Niemniej dziwnym trafem e-sport odbija się od gier mobilnych niczym od jakiejś ściany…

13.10.2015

Wirtualna rzeczywistość: materiał wideo dla Komorkomania.plOd XIX-wiecznych dzieł sztuki, przez wyobraźnię pisarzy sci-fi, aż po smartfony. Od lat nosimy w kieszeniach urządzenia, które są technologicznymi cackami. Których możliwości przekraczają najśmielsze oczekiwania pierwszych twórców komórek – i nie tylko. Co więcej, smartfony umożliwiają technologiczne zabawy, jakich wcześniej mało kto się spodziewał. I bynajmniej nie chodzi mi tu o Ingress czy podobne zabawy rzeczywistością rozszerzoną. Bo dziś smartfony stają się jednym z kluczowych narzędzi wpływających na rozwój rzeczywistości wirtualnej.

08.10.2015

Fenomen esportu, czyli czwarta część mojego materiał o „Nowym, wspaniałym sporcie” dla Gadzetomania.plDuże znaczenie dla rozwoju cyfrowej rywalizacji mógł mieć spadek popularności tradycyjnych sportów. Coraz częściej zmieniają się one w wyścig medycznych zbrojeń o wielkie pieniądze. W efekcie w krótkim czasie coraz więcej i więcej osób zaczęło traktować esport na równi z tradycyjnymi dyscyplinami. Wreszcie bardzo pozytywny wpływ mieli fani i zawodowi gracze. Wcześniejsze części to: Powiadali, że e-sport nigdy nie zapełni stadionów…Czym jest esport? oraz Początki cyfrowej rywalizacji.

06.10.2015

Okablowani: materiał wideo dla Komorkomania.plEmocjonujemy się opaskami czy zegarkami połączonymi ze smartfonami i wspomagającymi nasze proste, niecyfrowe życia. Ułatwiamy je sobie na każdym kroku, wynajdując powody do korzystania z coraz to większej liczby gadżetów. Czy rzeczywistość przepowiadana przez proroków cyberprzestrzeni jest na wyciągnięcie ręki już dziś?

20.10.2015

Papierowy
nMiM nr 4 wreszcie jest dostępny w sprzedaży, a w nim moje artykuły!
mim4_doneta

29.09.2015

PSX Extreme 218 w sprzedaży z moim okładkowym, niezwykle ciekawym artykułem w środku!
 

19.09.2015

Pojawiłem się w materiale nakręconym przy okazji 18. urodzin PSX Extreme – czasopisma, do którego piszę. Krótki moment, w którym mówię coś mądrego, znaleźć można o tu 🙂

Tomasz Kreczmar
Tomasz Kreczmar
Tomek Kreczmar: Organizator, dziennikarz, publicysta, manager, tłumacz, miłośnik gier, technologii i ruchomych obrazów.