Edukacyjne planszówki

„Kryształy Czasu”
12 lipca 2015
Magazyn Allegro
Aktualnie
12 lipca 2017

Edukacyjne planszówki

Zasilany wyścig

Przygotowuję gry szkoleniowe poświęcone fuzjom, problemom w komunikacji w dużych zespołach czy podobnym korporacyjnym kwestiom (jak zwykle tego rodzaje produkcji są objęte poważnym NDA) oraz edukacyjne planszówki dla dzieci,

Planszówka „Zasilany wyścig” powstała na potrzeby Polskiego Klubu Ekologicznego. Ta gra strategiczno-losowa dla 2-6 osób ma za zadanie pokazać dzieciom różnice w używaniu akumulatorów i baterii, którymi zasilamy mnóstwo sprzętów domowego użytku. Planszówka była elementem akcji Bateria Pomysłów:

Jedna bateria to niewiele, ale pomyślmy tylko, że w każdym domu, szkole, biurze, sklepie, czy warsztacie są urządzenia, które działają dzięki bateriom – zegar, radio, telefon – jest ich naprawdę dużo. Założenie konkursu jest takie, że uczniowie poprzez działanie sami uczą się, co to są baterie, jak ich mądrze używać, ale też co zrobić ze zużytą baterią, aby nie zanieczyściła środowiska i dzielą się tą wiedzą ze swoimi koleżankami, kolegami, rodziną. Dzięki temu przesłanie konkursu: OGRANICZYĆ UŻYCIE BATERII I WRZUCIĆ DO WŁAŚCIWEGO POJEMNIKA A NIE DO KOSZA NA ŚMIECI dotrze do większego grona odbiorców.

Gra przeznaczona jest dla dzieci od lat 6. Zawarte w niej treści pokazują uczestnikom, że baterie znajdują się w wielu urządzeniach, których używamy każdego dnia. Jakie zagrożenie dla środowiska stanowią baterie, jak przedłużyć żywotność baterii, aby dłużej nam służyły, a także jak postępować ze zużytymi bateriami – tego wszystkiego uczy Zasilany wyścig.

Tomasz Kreczmar
Tomasz Kreczmar
Tomek Kreczmar: Organizator, dziennikarz, publicysta, manager, tłumacz, miłośnik gier, technologii i ruchomych obrazów.